Linneskåp

oktober 1, 2008

Dansk presso

Filed under: design — charlotte @ 12:38 e m
Tags: , ,

Jag är ingen lattedrickare. Kaffe vill jag ha starkt, gärna en espresso – annars bara vanligt bryggkaffe. På landet får jag kokkaffe av grannarna, kokt över öppen eld (eller möjligen gasol) i deras torp utan elström.

Hemma fixar jag mitt kaffe i en pressobryggare (heter det väl?). Inte så tjusigt men funktionellt. Men nu så. Har jag hittat min bryggare. Två faktiskt men porslinsditon var snyggast. Måste jag nog få en!

Design Pernille Vea, för Menu. Danskarna dom kan dom!

eget kollage av foton från Menu

eget kollage av foton från Menu

4 kommentarer

  1. Jättesnyggt med den till vänster. Jag är lattedrickare, tycker egentligen inte om kaffe, så jag kamouflerar smaken med mjölk och socker. 😉

    Kommentar av Pethra på Inredningsbloggen — oktober 1, 2008 @ 8:10 e m

  2. Vad läckra! Det är något speciellt med danskarna alltså.. 🙂

    Kommentar av Designtjejen — oktober 1, 2008 @ 8:20 e m

  3. Pethra: Ja visst är den läcker?! Den funkar nog att brygga lite lattekaffe i också.

    Designtjejen: Visst är det så, danskarna är väldigt formsäkra.

    Kommentar av Charlotte — oktober 2, 2008 @ 7:25 f m

  4. Vad läckra… skulle gärna ha den vita här hemma 🙂 Trevlig helg!

    Kommentar av Ljuvligt Hemma — oktober 3, 2008 @ 6:13 e m


RSS feed for comments on this post.

Blogga med WordPress.com.

