Linneskåp

september 29, 2008

liten påse

Filed under: inspiration,shopping — charlotte @ 7:02 f m
Tags: , ,

Kan man gå i gång på en liten påse? Ja om det är en utsökt lavendelpåse så! Som dessutom är döpt till Fröjd!

foto Axlings och svenskainredningsbolaget.se

foto Axlings och svenskainredningsbolaget.se

Jag hittade dessa lavendelpåsar hos en av mina favoritleverantörer, Axlings. Påsen är sydd i linne, knuten med linsnöre och har ett allmogebroderi i modernt snitt. Jag kunde inte motstå dem! Lavendelpåsarna finns nu hos svenskainredningsbolaget.se.

Roligt att se var också att påsarna fanns med på Temautställningen, Celebrating Traditions, på höstens Formexmässa. Dels som lavendelpåsar men också själva påsen, utan lavendel, dök upp på flera ställen. Bland annat hade en dukning gjorts där besticken (skaften) stoppats in i påsen.

Ibland är det den lilla detaljen som får hjärtat att picka till.

2 kommentarer

  1. En sådan påse skulle jag verkligen vilja ha här hemma… blev kär när jag såg dem på Formex. Tack för tipset om var jag kan hitta dem 🙂

    Vad kul att din dotter gillade min tårta… ska bli spännande att se hur din blir!

    Kram kram.

    Kommentar av Ljuvligt Hemma — oktober 1, 2008 @ 7:17 f m

  2. Ljuvligt Hemma: Dottern är ju ute i god tid, födelsedagstårtan ska ätas i juli… Kanske vi kan göra en rosa tårta till pappas födelsedag istället (för att få den lite tidigare)?

    Kommentar av Charlotte — oktober 1, 2008 @ 11:49 f m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

