Linneskåp

september 18, 2008

orrefors + rosa bandet

Filed under: design,shopping — charlotte @ 7:11 f m
Tags: , , ,

Jag hade förmånen att få lyssna på och prata med formgivaren Lena Bergström. Otroligt inspirerande! Hon är framgångsrik inom både textildesign och glasformgivning. Att lyssna och prata med någon som älskar sitt arbete så mycket är upplyftande! Det smittar!

Det jag vill slå ett slag för är den ljuslykta, Delight, hon formgivit för Orrefors. Ljuslyktan finns i en vacker rosa färg som säljs till förmån för rosa bandet och cancerfonden. God design för en god sak! Lyktan finns att köpa hos Orrefors återförsäljare. Den rosa färgen är tyvärr inte med på bilden men se efter i butik, den är jättefin!

bild Orrefors

bild Orrefors

1 kommentar

  1. Åh, det visste jag inte! Den måste jag ta mig en titt på! Köper mer än gärna när det är för en sådan god sak!

    Kommentar av Annika — september 21, 2008 @ 6:58 e m


RSS feed for comments on this post.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

